Feestdagen op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Jordi Stoelers - WaarBenJij.nu Feestdagen op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Jordi Stoelers - WaarBenJij.nu

Feestdagen op Aruba

Door: Jordi Stoelers

Blijf op de hoogte en volg Jordi

27 December 2013 | Aruba, Oranjestad

Bon dia, goedemorgen allemaal

Daar zijn we weer! het heeft weer even geduurd, maar het is weer tijd voor 'n reisverslag. Op veler verzoek ga ik jullie nu echt een update typen. Mag ook wel weer een keer want het heeft meer dan 2 maand geduurd. Nou, cognac op tafel, voeten omhoog en lezen maar. Veel plezier!

Mijn vorige verslag eindigde ik met dat afscheid nemen van Papa en Raimond best nog wel lastig was. Nu, nu ik weer bezig ben met een verslag landden papa en mama over 3 weken, en heeft Raimond alweer geboekt voor ergens in maart. Zoals ik dus al aangaf; de tijd vliegt! Het hotel draait dan ook overuren. Mijn laatste gast van 2013 zou vorige week vrijdag terug vliegen naar Nederland. Rogier, een vriend uit nederland, kwam erachter dat hij zijn ICT-Werkzaamheden ook wel vanaf Aruba zou kunnen doen. Vanuit Nederland belde hij me op skype, dat hij wel toe was aan wat weekjes vankantie, of mijn hotel nog plaats had. Ligt eraan voor wanneer natuurlijk.. "Volgende week" haha, wat een baas. vandaag zin in vakantie en volgende week aan de andere kant van de wereld op het strand liggen. Rogier vermaakt zich hier wel als ik werk, hij is gek van kite surfen. Allemaal van die attributen heeft hij bij zich om zo lekker wat dagen op het water te staan. Zo leuk zelfs dat hij vroeg of het erg was als hij hier nog even wat feestdagen mee zou pakken. "Nou, nee. Als je maar voor 10 Januari weg bent, want dan komen mijn ouders" Vond hij geen probleem. Dus is hij hier in plaats van 3 weken straks 1,5 maand ofso. Ik begrijp hem wel, leuk eilandje hier hoor!

Toen Rogier net was geland, ging een collega van mij voorgoed van het eiland af. Hij bood zijn auto te koop aan. Mijn majesteitje zit al aardig in de verlenging het was dan ook geen overbodige luxe alvast een wat betere auto aan te schaffen. Deze auto heeft het wel geteld 2 dagen gedaan, en staat nu bij de maker. Fucking kut. Hoop dat de schade mee valt. De auto in kwestie is een jeep. We gingen dan ook met die auto een dagje langs de kust rijden. Een must do, dit scheelde natuurlijk weer want normaal huurde ik hiervoor een auto. beetje rijden, stoppen en genieten van het uitzicht, biertje drinken en dat weer opnieuw en opnieuw. Totdat we vast kwamen te zitten in het mulle zand. we kregen de auto er echt niet uit, we kwamen alleen maar dieper in het zand te zitten. Totdat een veel te grote amerikaan met zijn veel te kleine vrouwtje er op een quad langs kwamen. Hij zou mijn bolide wel even uit het zand jagen. En hoe, ik vermoed dat door zijn lompe gedrag er bij mij auto onderdelen zijn gesneuveld waardoor de wagen niet meer wil pakken. Desalniettemin kreeg hij de auto eruit en als bedankje gaven we hem en zijn vrouw een pilsje. Toen het pilsje eenmaal op was besloten de Amerikanen hun pad te vervolgen. Meneer Schwarzenegger probeerde stoer weg te rijden maar zat ook meteen vast in het zand. Breed als hij was tilde hij die quad eruit en vervolgde zijn weg. Wouden Rogier en ik ook doen, ware het niet dat meneer de auto aan had laten staan en nu dus de accu leeg was. Sta je dan langs de noordkust waar bijna geen hond langs komt.. Die paar die langs kwamen beloofden iemand langs te sturen. Ik denk dat als we zelfs niks hadden ondernomen we er nu nog hadden gestaan. Ingmar pakte niet op, Rene ook niet, maar Manon zou even met startkabels komen. waar sta je precies? "langs de noordkust" HAHAHAHA SUKKEL, klonk er door de telefoon. toen ik ophing belde Ingmar terug, dat hij in de buurt was en eraan kwam. Nou goed, hoe sneller hoe beter. Manon kon dus thuis blijven. Toen de auto weer eenmaal wou starten klonk het meteen vreemd. Zo klonk de auto nog niet. We besloten dan maar dat ik de auto zelf naar het asfalt zou rijden en dat Ingmar mij vanaf daar weg zou laten slepen. Nou inmiddels hebben we de auto het eiland over gesleept en staat hij bij een maker. Ik hoop dat de schade meevalt. Tot die tijd maak ik gebruik van Majesteit. Zo slecht is ze dus nog niet ;-)

Op het werk gaat alles lekker z'n gangetje. Vanaf de 3e week in Januari moet ik het zwemles gebeuren overnemen van Sandy, de manager nu. Zoals jullie waarschijnlijk weten is Sandy zwanger en moet ik het een poosje opvangen. Best veel administratie werk. Daarom geef ik dus ook de komende tijd geen zwemles meer, om me te concentreren wat er straks moet gebeuren, wel jammer. Zwemles geven is natuurlijk wel het leukste. Daardoor leer ik papiaments ook best wel snel. Wel leuk dat het collega's en andere vrienden opvalt hoe snel ik papiaments leer. En dan te bedenken dat ik op zowel het VMBO als de HAVO nou niet bepaald beschikte over een talenknobbel. De komende tijd is er in verband met de vakantie sowieso geen zwemles, en geen Orca's. Normaal op zaterdag geef ik de hele dag zwemles. Morgen ben ik dan waarschijnlijk bezig met wat onderhoud zaken. Wel even wennen, geen zwemlessen.

Inmiddels zitten de kerstdagen er alweer op. Het was sowieso al een wens om kerst en oud&nieuw een keer niet in Nederland te vieren. Dit kan ik dan ook afstrepen van mijn 'must do lijstje' Wel anders dan ik me had voorgesteld. Hier sta je in de brandende zon onder een palapa (parasolletje op 't strand) oliebollen weg te kauwen. Hang je de kerstverlichting niet in de kerstboom maar in een cactus. Zit je niet bij de open haard maar bij een wit strand. Het échte kerstgevoel heb ik eigenlijk niet gehad. Kerstavond ben ik met wat vrienden uit eten geweest en daarna even de kroeg in gedoken. 1e kerstdag zijn we met wat 'ouderloze' collega's op het eiland het strand op gegaan, Erg gezellig. 2e kerstdag heb ik het huis een beetje opgeruimd. De stapel met bier kratten is wat afgenomen doordat ik alle niet statiegeld flesjes heb weggegooid. Er was geen plek meer in de container voor al het karton, Rogier en ik besloten dan ook maar om dat gecontroleerd af te laten branden. Eenmaal het vuurtje aan was het toch wel leuk zon brandje in de tuin. Door die brand is de rommel die al enige jaren hier bij het huis ligt ook weg. Oude takken, omgevallen cactussen etc etc. Het brandde allemaal lekker weg!

Onlangs ben ik ook eindelijk in het casino beland. Het is algemeen bekend dat je hier in het casino gratis kan drinken. Rogier en ik gingen dat dan ook maar een keer proberen. Omdat het de 1e keer was kreeg je $5,- speel tegoed. als je dan op een automaat gaat zitten waar je steeds $0,01 inzet en een beetje rustig speelt, heb je heel goedkoop een leuke avond. Mijn $5,- was er natuurlijk zo door. Met de eerste $ die ik daarna heb ingezet ging het al vrij snel goed. Mijn toppunt was $23,- dit was ook snel weer weg hoor. Toen was ik er ook dermate klaar mee dat we huiswaarts zijn gegaan.

Ook zijn we nog een dag met Ingmar en Charlotte op de boot geweest. Dit ging voor mij weer dikke prima, zeeziek tot en met. Hartstikke leuk zon dagje. In potentie zijn dat natuurlijk leuke dagen maar zeeziek is echt vervelend, dat gun ik maar enkelen. Dit dagje was ons beloofd want Rogier had Ingmar wat drukke dagen geholpen. Ingmar bovenin de hoogwerker bladeren naar beneden gooien en Rogier opruimen. Ik moet zeggen heeft hij goed gedaan! Bij de laatste x vroeg hij. Wat doe je van het weekend dan? ik zeg nou, vrijdagavond heb ik kerstdiner van de Orca's en zondag van Aquawindie's ik denk zaterdag van Treework Aruba. Ja prima zei hij, steek ik de barbecue aan. Zo dat had ik lekker geregeld. Weer een dag niet zelf koken. Ik zei nog gekscherend dat hij de kerstpakketten niet moest vergeten. Haha heeft hij dus gewoon 2 kerstpakketten geregeld. Zo is hij dan ook wel weer. Thanks Meulekamp!

Vandaag ga ik maar eens op jacht naar een wat grotere koelkast, niet zozeer voor de koelkast maar het vriesvak. Die wat er nu staat bevriest continue, als ik het vriesvak ontdooi is het een week later weer helemaal vol. Dan krijg je er nog geen broodje bapao in. Dat wil wat zeggen!

Dit was dan weer een update van het met zon overgoten Aruba. Ik hoop dat jullie allemaal fijne kerstdagen hebben gehad. Alvast een gezond uiteinde en een fantastisch 2014 voor iedereen. 2014 alweer, een jaar geleden werkte ik nog in een zwemschool waarin ik vond dat ik mijn plafond wel had bereikt en in een fitnesscentrum die met de dag verder werd uitgekleed. Waarop ik besloot dat ik eens een avontuur in het buitenland wilde aangaan. Aanvankelijk zou ik voor 2 jaar naar Singapore, nieuw land, nieuwe cultuur, nieuwe taal, alles nieuw. Wat ben ik blij dat het uiteindelijk toch Aruba is geworden. Ik had geen betere job op een beter land kunnen krijgen. Hier liggen er overal openingen. Als ik in 2014 in dezelfde positieve flow waarin ik zit kan doorgaan teken ik direct!

Tot snel lieve volgers! <3

• 27 December 2013 - 16:07

Carmen:

Hey broertje... he he... eindelijk weer eens een verslag...
    Wat onwijs balen van je auto :( hopelijk valt het allemaal mee.
    Lucky bastard die Rogier haha ach hij heeft ook groot gelijk natuurlijk... whyyyy not......
    Nog ffies en dan komen paps en mams... die weten het ook wel te plannen hoor op de verjaardag van Jason zijn ze gwn bij jou...!! Moeten ze daar maar een borrel op het strand drinken...!!
    Nou geniet van je ietwat rustige dagen.
    Love you xxxx

• 27 December 2013 - 16:08

Janine Marsman:

Jordy jij ook een goede jaarwisseling, hoop dat 2014 jou net zo veel goeds brengt als het afgelopen jaar!
    Veel geluk en gezondheid voor 2014

• 27 December 2013 - 16:18

Peetje :

Mooi verhaal weer Kruimel!! Wist trouwens niet dat je een eigen hotel was begonnen Haha!! We moeten dus vroeg tijdig aangeven wanneer we komen:-) voor we boeken kijken we eerst wel of hotel stoelers nog beschikbaar is en belangrijker nog DE HANGMAT Haha dan is hij wel voor die tijd gereserveerd dat snap je toch zelf ook wel he!! hopen dat je leuke kerstdagen hebt gehad en we wensen jou en rogier een knallend uiteinde!!! Dikke kus!!

• 27 December 2013 - 16:27

Astrid Stoelers:

Weer een mooi verslag Jordi. Alleen de letters moeten groter. Hendrikus kan het niet lezen. haha. Ja van daag over 14 dagen komen we naar Aruba. Ik heb in ieder geval veel zin aan zon strand en lekker niets doen. Zijn er nog speciale dingen die ik moet meenemen. Laat het even weten.
    Nou jij ook een fijne jaarwisseling en tot gauw.
    Misschien schrijf ik dan wel een verslag, hoeven de volgers niet zo lang te wachten. haha

• 27 December 2013 - 18:05

Theo Willemsen:

Hey JORDY

Mooi verslag , niet leuk dat die OBAMA MET DIE KLEINE DWERG jou Hummer aan gort heeft getrokken, maar ja ,weer een blijde AMI , P;.S. WORDT ZELF OOK 2 A 3 KEER PER WEEK BIJ BASIC FIT uitgekleed, voor mij een goed iets , en daarna lekker douchen , ha ,ha,
    ALLER beste toe gewenst van Angela en mij voor 2014, en een knuffel , van TOMMY EN BEERTJE