Lekker weekie! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Jordi Stoelers - WaarBenJij.nu Lekker weekie! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Jordi Stoelers - WaarBenJij.nu

Lekker weekie!

Door: Jordi Stoelers

Blijf op de hoogte en volg Jordi

19 Juni 2013 | Aruba, Oranjestad

Hallo Nederlandse en inmiddels ook Arubaanse volgers.
Het is weer zover, reisverslag numero ocho (8)

Laten we maar beginnen met het heugelijke feit dat mijn wagen nog steeds loopt. In veel gevallen wil hij, na 2x starten, lekker lopen. Vooralsnog ziet het er ook niet naar uit dat de auto het vandaag of morgen gaat begeven. klopklop, zo. meteen maar even afgeklopt voordat ik 'm morgen per ongeluk tegen een cactus parkeer. Het is trouwens afgelopen week wel bijna misgegaan. Er zat iemand achter mij met een heel vervelende toeter, meneertje wou er blijkbaar langs. Mag hij willen. ik had de tijd. Beter had ik in die tijd 'n keer in de achteruitkijkspiegel gekeken, dan had ik namelijk gezien dat het een politieauto was met draaiende sirene. Niet hetzelfde geluid als wat de politie wagens in Nederland als sirene hebben. Volgende keer zal ik U er langs laten hoor meneer agent. Dan hoeft u mij niet zo van de weg te snijden.


Zo Jordi, Heb je nog wat uitgevoerd deze week? Nou ik moet zeggen het een bijzonder leuk weekie is geweest. Het werk dat lukt allemaal wel, de collega's zijn echt leuke portretten. Nu zijn we druk met het afzwemmen van om en nabij de 240 kinderen. Dit gebeurt hier niet gewoon in onze eigen pool. Maar hiervoor moeten we naar een centraal gelegen zwembad waar alle zwemscholen met hun afzwemmers naar toe komen. Gelukkig is het afzwemmen wel verdeeld over 2 zaterdag en 2 zondagen.

Daarnaast hou ik me natuurlijk bezig met de fitness lessen. Als het goed is kunnen we onze fitness attributen snel verplaatsen naar een andere plaats. Bovenin onze duik shop. Dit is in veel opzichten een betere plek voor de fitness lessen. Als ik zelf niet hoef les te geven, of zin heb in koffie dan onderhoud ik de materialen, zet een zomerrooster in elkaar of ben bezig met zaken voor de 2 kids zomer kampen en het jeugd bootcamp. Deze verscheidenheid in zaken die ik tegenkom en waar ik me mee bezig moet houden op het werk houdt de werkzaamheden buitengewoon leuk.

Afgelopen zaterdag had ik ook alweer mijn 2e Arubaanse verjaardag. Charlotte was jarig, normaal gesproken een Nederlandse verjaardag. Ware het niet dat jezelf weer werkelijk met alles behalve slakken kon volstoppen. Uiteraard was dit een gezellig Nederlands/Arubaans feestje!

De zondag erop moest ik uiteraard wel weer aan de bak. van 9 tot 5. Geen probleem, want de zondag is een nogal relaxed dagje. De helft van het personeel wat werkt op zondag, werkt tot 12, en de rest zit tussen de middag met elkaar wat te lunchen tot goed half 2, dan is er nog 1 x peuter zwemmen waar, als het druk is, ik moet helpen. Vaderdag leeft hier echter dermate sterk dat er bijna niemand is geweest waardoor ik de tijd tot 5 in de shop moest uitzingen. Heerlijk in de airco. Om half 5 zei Windie dat ik wel mocht gaan. Gezien het feit dat er de hele dag een feest was op het strand, wat vanaf de zaak 1 minuut lopen is, was het natuurlijk heel verleidelijk om ertussenuit te knijpen. Maar dit vind ik niet echt collegiaal. 1 tot 5 = allemaal tot 5. Nu ben ik dan wel weer zo, 5 uur en niks niet langer. Nou ja. Om kwart voor 5 kwam er een gezin binnen want nou niet bepaald op de centen keek en werkelijk alles nieuw moest hebben: wetsuits, flippers, brillen, snorkels, boots, handschoenen, tassen. Alles dus. Om 5.45 hebben deze mensen het 'niet misselijke' bedrag afgetikt en ben ik met gierende banden naar Eagle beach gereden. +/- 20 seconden rijden.
Dit feestje is , na mijn afscheidsfeest, echt het vetste feest wat ik heb meegemaakt. Het was opgezet als een soort Beach tennis toernooi. Dikke prima, maar toen ik arriveerde waren ze gelukkig bijna uit getennist. Niks aan de voeten, heerlijk met de voetjes in het mulle zand, genieten van een ijskoude Amstel Bright. Met goeie dj's on the side. En niet geheel onbelangrijk was er geen gebrek aan vrouwelijk schoon in bikini's. Je moet wel uitkijken als je daar in het losse zand staat te shuffelen, want je zakt steeds verder met je voeten in het zand. De beweeglijken tussen ons staan als ze niet uit kijken zo tot hun schouders in het zand. Vreselijk leuke avond gehad. Heb de hele avond wel met stijgende verbazing naar iemand staan kijken met een muts op. Niet zomaar een muts, zon warme met zo'n wollen bol op je harses. Volgens mij vond het jongetje de muts erg cool. Ik heb er in ieder geval hartelijk om kunnen lachen. Is toch ook raar? op een feest waar je het in de blote kont nog niet koud zou hebben loopt er een kwibus met een muts op de kop. Dan ben je goed de kluts kwijt, als je het mij vraagt.

Gelukkig voor mij kwam het feestje op tijd aan zijn eind, want de maandag is mijn langste dag, met 13 uur 'werken'. In de ochtend had ik een ouderen groep. Ik had ze beloofd wat muziek uit te zoeken. Hierbij stonden klappers als: karma charmeleon, 99 luftballons, jan smit en zelfs Bryan Adams met summer of 69. Ik was dermate trots op deze gouwe ouwe knallers dat ik het collega's vertelde over de hits. Deze reageerde verbaast op Bryan Adams. "nee joh, als je het hoort ken je het wel. Als ik straks mensen heb die summer of 69 niet kennen, duw ik ze van de fiets" Wonder boven wonder zijn klappers van Nederland hier onopgemerkt gebleven. Ik heb dan ook alle 7 de ouderen van de fiets af moeten duwen. Is toch gek? In Nederland kent écht iedereen dat nummer. Nouja, eenmaal allemaal weer op de fiets kwam er op verzoek, een Nederlandstalig nummer op. De vrouw van het verzoek was helemaal enthousiast van het Nederlandstalige nummer van Jan Smit dat ze zei "wat kon hij zingen hé, die Hazes" Ja mevrouw, Hazes was 'n echte topper! Nog steeds geen nood, want ik had Nena nog met 99 luftballons. "een duits nummer? oh, vinden wij niet erg hoor. we nemen ze die oorlog al lang niet meer kwalijk" Dan zak je toch echt door de zwembad bodem heen!

s'middags was er zoals altijd weer zwemles. Normaal is het na de zwemles, opruimen en naar huis. Op maandag moet ik nog blijven. Gelukkig was er die avond voor mij geen les ingepland, ik was namelijk al wel best moe. Maikel, een collega was conditie training aan het geven voor 'De Orca's ' Dit is een kleine zwemclub hier op het eiland. Mijn vraag naar waterpolo belande in een nieuwe bijbaan. Ik ben namelijk de toekomstige coach van het zwemteam van de Orca's . Hiervoor krijg je gewoon betaald, maar ook met wedstrijden op Aruba, en erbuiten wordt er verwacht dat je aanwezig bent. Is dat lekker?! Volgend jaar zijn, ik geloof, de Caribische kampioenschappen op Curacao. Dit zijn de betere bijbaantjes!

Terwijl ik met de mensen van de Orca's nog het een en ander besprak brachten ze me meteen op de hoogte van het feit dat er aan het eind van het seizoen een strandfeest is van de Orca's. Hé, wat vervelend allemaal.
Eenmaal weer binnen in de shop was het wel een keer tijd om te eten. Sandy had gelukkig ook al aardig trek gekregen dus besloten we de 188 te bellen, een telefoonlijn waar je nummers op kan vragen voor als je te beroerd bent om op internet te zoeken, gelukkig kregen we al snel het nummer van de Pizzahut en kon er besteld worden. De Pizzahut is vlakbij dus het duurde dan ook niet lang alvorens de pizza was gearriveerd. Gelukkig voor mij stond er nog 1 pilsje in de koelkast. Die besloot ik ook maar meteen soldaat te maken. Op de een of andere manier knap je toch op van zo'n koud pilsemannetje. Blanche, een groepsles instructrice vroeg na haar werk waarom we niet naar de bioscoop gingen met de mensen die er op maandag avond zijn. Ja joh, waarom niet?! Helaas waren we al te laat voor de film dus die staat alvast voor volgende week maandag!

Vandaag, dinsdag, was ik vrij en heb ik, waar nodig wat geholpen om het huis. Het begint toch aardig op te schieten met de te bouwen porche. Het is helaas nog niet af, maar dat komt nog wel! Elke dag als ik thuis kom, stap ik snel uit de auto om te kijken hoe ver Minko, Ina en René zijn opgeschoten.

Vrijdag ga ik met Ina en Minko het eiland over crossen. Ze vonden dat ik nog te weinig had gezien van het eiland, dus na vrijdag weet ik als het goed is nog meer hotspots voor de gasten die Hotel Stoelers gaan bezoeken.

Nou nou, dat was het verslag wel weer hé. Hopelijk hebben jullie er weer van genoten. Net zoals het weer de afgelopen dagen in Nederland, en de komende dagen. Lieve Nederlandse familie en vrienden, geniet er van want voor je het weet sta je weer met een sjawl om je ruiten te krabben..

Liefs vanuit een warm, maar toch aangenaam Aruba.
En dát is het verschil!

  • 19 Juni 2013 - 10:16

    Carmen:

    Broertje wat fijn dat ons even het verschil vertelt van Aruba en nl...:(
    al hadden wij gister een topdag hier en zou dit vandaag ook worden... helaas is het nu 10:14 en regent het al en de onweer wacht ook niet.

    Werk jij daar überhaupt nog wel of is het alleen nog feesten haha...
    kan niet wachten om naar Aruba te gaan en alles te zien zoals jij het verteld lijkt me echt super.
    Volgens mij moet jij ze daar ook nog wat van muziek bijbrengen want er gaat toch wel iets goed mis daar... al hebben hun ook heerlijke muziek..:)
    xxx

  • 19 Juni 2013 - 10:52

    Theo Willemsen:

    Beste Jordy.

    begrijp uit jou verslag, dat het helemaal niets is op dat eilandje.
    alles zit je tegen.... te veel partie,s en ook nog meer verantwoordelijkheid krijgen, en het verrichtte werk door jouw gedaan en tot overmaat van ramp ook nog als betaalde coach , naar nog zo,n eiland moeten gaan , ook stranden vol met vrouwelijk schoon, en het warme zand daar bij..
    begrijp nu dat je bezig met om zo snel mogelijk , alles daar te ontvluchten, en weer terug te keren naar onze fucking kloten zomer al hier, waar de regen met bakken uit de lucht valt, en het altijd lekker veel te fris is.
    ps ... het gras groeit goed en is en blijft lekker groen...wist dat je hier om zou vragen.........
    maak er het beste van ,,,ons hele gezin leeft met je mee..
    gr aan jou KANJER
    VAN ONS ALLEN

  • 19 Juni 2013 - 17:44

    Astrid Stoelers:

    He he Jordi. Zoals je ziet ben ik even thuis. haha. Echt vervelend al die feestjes. Maar wel weer een puik verslag.

    doei doei.

  • 30 Juni 2013 - 12:53

    Jildou :

    Heey Jordi!
    Wat leuk om te lezen dat je je vermaakt daar. Zal zeker de vervolg verslagen ook van je volgen!

    Veel plezier daar!
    Gr. Jildou

  • 01 Juli 2013 - 05:16

    Petra:

    heeeeey Kruimel,

    erg leuk verslag weer! al staat hij er al een poosje op;-) soms moet je wat he als je in de nachtdienst zit dan lees je de dingen wel eens dubbel!!

    binnen kort weer een skype date he !! vond het super om je weer te zien en nee ik zal niet meer vragen wanneer je nu eindelijk terug komt hahah

    dikke knuffel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordi

Actief sinds 16 April 2013
Verslag gelezen: 830
Totaal aantal bezoekers 18768

Voorgaande reizen:

19 April 2013 - 01 April 2023

Almelo - Oranjestad

Landen bezocht: