Leven in de brouwerij - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Jordi Stoelers - WaarBenJij.nu Leven in de brouwerij - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Jordi Stoelers - WaarBenJij.nu

Leven in de brouwerij

Door: Jordi Stoelers

Blijf op de hoogte en volg Jordi

11 Juni 2013 | Aruba, Oranjestad

Lieve, trouwe volgers.

Allereerst wil ik graag mijn excuses aanbieden voor dit verlate reisverslag. Hier wil ik tevens een kanttekening bij maken, wen er maar vast aan.
Het reisverslag op zich valt best te typen, en om het reisverslag en de reacties terug te lezen blijft voor mijzelf ook wel leuk om te lezen. Maar voordat ik er een keer aan ben begonnen. Dat is altijd een strijd
Desalniettemin blijf ik proberen elke vrijdag wat voor jullie op papier te zetten. Dit werkt natuurlijk ook makkelijker, voordat ik alles weer vergeten ben

Een dag nadat ik het vorige reisverslag had getypt ging ik na het werk naar huis om wat uit te rusten en om mezelf te verwennen met biefstuk! Ik had nog een kilo krieltjes liggen. En dat stukje biefstuk had ik mezelf al te lang beloofd. Voor wat betreft de krieltjes dacht ik dat het genoeg zou zijn om 2 dagen van te eten. Ware het niet dat ik honger had als een wilde stier en zodoende alles ook keurig is opgekomen. In de avond had ik afgesproken om bij Ingmar en Charlotte een bakje koffie te gaan drinken. Diezelfde dag had Ingmar samen met de overburen een afdak gebouwd om zijn nieuwe speelgoed onder te plaatsen. Hij heeft namelijke een hoogwerker over laten komen uit Nederland om hier het eiland onveilig mee te maken. Diezelfde buren hadden voor na het werk wat eten geregeld. Gelukkig had ik nog niet wat op en kon ik dus opnieuw aanschuiven voor spare ribs, worstjes en nog veel meer, waaronder slakken. Ja, komen ze aanzetten met slakken. Je probeert het toch. Had ik dat nou maar niet gedaan, want het was echt niet te hachelen! Desalniettemin was het wel gezellig.

De maandag, wat eerst mijn vrije dag was is inmiddels omgedoopt tot een werkdag, en niet zomaar 1. Maar van 8.00 tot 21.00 op zich niks mis mee, want de dinsdag ben ik dan mooi vrij. Eigenlijk heb ik die dag geen last gehad van het feit dat het zo een lange werkdag is. Gelukkig was het prima vol te houden. Totdat ik thuis kwam, want dan moet je nog koken, tijdens het koken was ik genoodzaakt 2 beste spinnen te vermoorden, want tsjah wie doet het anders, en kwam ik erachter dat het bier bijna op was. Daar ben je lekker mee dan. Diezelfde maandag was de dag dat Minko en Ina, de huiseigenaren van het huis wat ik huur zijn begonnen aan werkzaamheden in en rondom het huis. Meteen na de eerste dag waren de veranderingen zicthbaar. Ik beschik bijvoorbeeld nu over een eigen afval container en er was een betonnen vloertje gestort waar de gasfles op zou kunnen staan. Tot die dag stond de gasfles namelijk nog binnen, onder het aanrecht. Voor mij natuurlijk prettig om te merken dat er de komende weken veel gaat gebeuren in en rondom het huis. Er wordt om het huis veel weggehaald en opgeruimd en aan het huis wordt aan 2 kanten een veranda gebouwd. Nadat dit klaar is valt er van huis ook echt thuis te maken.

De dinsdag was ik dus vrij, en die dag is er echt veel gebeurd om en het huis. Er stond nog een oud woonhuis aan de achterkant van mijn huis, dit wordt weggehaald en ook de berg rotzooi die dit, eerder verlaten, huis naast zich had liggen is voor een groot gedeelte weggehaald. Inmiddels zijn we precies een week verder en is er helaas meer tijd in gaan zitten dan verwacht. Morgen wordt het laatste als het goed is weggehaald en kan de focus op de aanbouw van de veranda. Deze zelfde dag kwam ook Arugas om mijn nieuwe gasaansluiting te installeren.
Ook een oude bus die daar al jaren stond is weggesleept en zijn we nu gelukkig van af. Al met al wordt het steeds beter hier rondom het huis.
s'avonds ben ik gaan eten bij Yvon en Jurgen. Want dit is nu vaste prik. Gezellig!

Eindelijk zou ik mijn eigen les krijgen. De bedoeling is om elke woensdag ochtend een 'spin and swim ' les te geven. Deze les, een combinatie van spinnen, buikspieren en zwemmen is voor iedereen gratis te bezoeken in de maand Juni. Gelukkig voor mij was er tenminste 1 klant die de moeite heeft genomen om te komen fietsen. Dit is natuurlijk ideaal om op verder te bouwen. Om hopelijk over een tijd te kunnen zeggen van weet je nog?! toen had ik er 1, en nu is er een wachtlijst. Maar voor we zover zijn ligt het vooral aan hoe de lesgever de les geeft, dus daar gaan we dan maar voor. De les ging gelukkig wel prima, en ik ben nog heel!

Op het werk gaat het steeds beter en beter. Ik ben eindverantwoordelijk voor wat er gebeurt met betrekking tot de gym en deels de aqua fitness lessen. Die verantwoordelijkheid past mij wel. Heerlijk man. Dingen zelf indelen en je eigen ideeën volgen. Ook collega's die met suggesties komen kan en mag ik de kans geven om dingen te proberen. Dat past mij wel!

Dit zou het reisverslag zijn geweest, ware het niet dat ik het vrijdag heb verzuimd dus jullie nog een extra lap tekst te lezen hebben. Ik zou zeggen zet een nieuwe kan koffie en blijf er nog maar even goed voor zitten.

Vrijdag was dus de dag dat ik een reisverslag moest schrijven. Hier had ik dermate weinig zin in dat ik zocht naar een uitvlucht. Deze vond ik in een bakkie leut in huize Meulenbroek. Dit scheelde mij het typen van een reisverslag, ook zaterdag was hier geen tijd voor. 's ochtends en 's middags moest er weer zwemles worden gegeven. En voor de avond vroegen Sjoerd en Elaine mij mee naar Nikky Beach, hier zou een festival bezig zijn. Ware het niet dat er werd geklaagd over geluidsoverlast wat vervolgde in een snel leeg lopend feest. Eenmaal aangekomen zaten er nog 3 man en een paardenkop lam op het strand. We besloten een drive thru aan te halen bij de 'Wendys' dit is een MCDonalds, maar dan anders. In ieder geval is het eten vet genoeg om hier vaker aan te schuiven. Na een hapje gegeten te hebben werd de reis vervolgd naar Moomba Beach, Hier hebben we enkele drankjes gedaan om op tijd huiswaarts te gaan. Want ook op zondag is Ome Jordi gewoon weer present op de zaak.

Een dag eerder werd ik, net toen ik aan de beurt was bij de Taco Bell om te bestellen, gebeld door Yvon, of ik het leuk vond om zondag een hapje te komen eten. Ze zou nog meer mensen uitnodigen. Natuurlijk, gezellig! Na mijn werk heb ik thuis dan ook snel een pilsje gedronken, hier was ik namelijk, zoals wel vaker, aan toe. Daarna gauw onder de koude pomp gestaan om aan te schuiven bij Yvon en Jurgen. Hier waren er aardappelen! HEEEERLIJK, na 22 jaar aardappelen en groenten was het nu al een tijdje niet. Dit was dus extra lekker. Yvon had van alles gemaakt, echt super lekker allemaal! Het was dan ook een bijzonder gezellige avond met wat bekenden en stagiaires van Yvon. Yvon begeleid namelijk stagiaires hier op het eiland.

Gisteren, maandag, was er een collega ziek, wat inhield dat ik de privé zwemles moest geven. Best wel leuk, want het betrof een Nederlands jochie die hier 3 maand op vakantie is met pappie en mammie. Ideaal voor mij, want ik kom net uit het Nederlandse systeem rollen. Gelukkig voor én mij én het bedrijf was de moeder dermate enthousiast dat ze meteen heeft geïnformeerd naar meer zwemlessen van mij. Na deze les moest ik me snel klaarmaken om een Rehab(revalidatie) les te geven. Dit is vergelijkbaar met het 'meer bewegen voor ouderen' in Nederland. Dit is mijn 2e eigen les. Het voordeel is dat deze les al een tijd bestond en goed werd bezocht. Deze les was dus goed gevuld! 's middags moest er zoals altijd zwemles worden gegeven. 's avonds moest ik nog een lesje aquapower geven. Eerder die dag werd mij vriendelijk verzocht om een vreselijk zware les te geven, want er zaten nogal wat kritische klanten bij. Nou, die hebben dat geweten ook. Nog nooit eerder zo een zware les gegeven. Hoop dat ze niet 3 weken zo krom lopen als een hoepel. Vooralsnog wordt ik voor wat betreft de zwemlessen ingezet waar het het meest nodig is. Gelukkig voor mij komt hier na de zomervakantie verandering in, en krijg ik mijn eigen groepen. Eerst ga ik zelf nog mijn zwemdiploma F halen! Het hoogst haalbare zwemdiploma hier op Aruba. Ze vroegen me of ik ook nog even mee wou doen met proefzwemmen. "Tuurlijk meissie, wat moet ik doen?" "beginnen met 50 meter vlinderslag, 500 meter schoolslag, 50 borstcrawl, 50 samengestelde rugcrawl, 50 rugcrawl, polocrawl en een bal gooien" Mensen kinderen, na 50 meter vlinder was ik natuurlijk helemaal buiten adem, maar er staan toch pak 'm beet 10 collega's je aan te gapen. Gelukkig heb ik het gehaald, met iets meer moeite dan verwacht maar toch.

De hele week is er hard gewerkt in en om het huis. Het is leuk om te zien hoe de rotzooi steeds verder verdwijnt en hoe de aanbouw van de veranda vandaag is begonnen. Hier ga je natuurlijk elke dag de vooruitgang aan zien, gelukkig!

Ook de hotel tak aan de Paraguana Boulevard begint aardig te draaien. Echter kregen we bij de laatste reservering van Raimond en Margreet geen duidelijke begin en einddatum van hun vakantie op dit fantastische eiland.

Nou lieve volgers, dat was hem alweer voor deze week. Voor vrijdag hoeven jullie nu niet bepaald op een reisverslag te rekenen, of er moet dermate veel te melden zijn. Maar dan merken jullie het vanzelf!

Groeten uit een warm, echt heel warm Aruba

  • 12 Juni 2013 - 07:59

    Carmen:

    Broertje wat fijn dat je huisje nu zo mooi word opgeknapt kun je straks in een schommelstoel op de veranda zitten met een biertje haha...:)
    wat fijn ook dat die mensen zo enthousiast waren over je zwemles.. dat moet je natuurlijk hebben :D
    en nu ook al verantwoordelijk over de fitniss.... nou nou jou zaken gaan goed... :D
    over boekingen gesproken om jou op te zoeken. hoop ik dec./jan. meer te weten (duuuurd lang i know)
    maar wij komen....!!!

  • 12 Juni 2013 - 22:22

    Astrid Stoelers:

    Ja hoor, weer een mooi verhaal. Ik wist trouwens niet dat jij niet van rotzooi hield. Volgens mij gaat het je goed af daar in dat verre Aruba. Mocht je nog lessen, cq tips willen voor Aqua-robic of anders dan hoor ik het.
    Alvast veel succes met diploma zwemmen.

    Veel liefs Astrid

  • 13 Juni 2013 - 05:19

    Charlotte:

    Top hè die slakken..... Kwijl in je mond.... Ha ha ..... Op naar de volgende Arubaanse lekkernij! Gaat lekker daar bij jou... Kom je zaterdagavond bbqen en biertjes drinken?? Zal wat leuks voor je bedenken ..... Soppie mondongo???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordi

Actief sinds 16 April 2013
Verslag gelezen: 833
Totaal aantal bezoekers 18765

Voorgaande reizen:

19 April 2013 - 01 April 2023

Almelo - Oranjestad

Landen bezocht: